Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Barwy w marketingu – jaką pełnią rolę

Wypromowanie nowej marki to bardzo trudne zadanie, ponieważ trzeba nie tylko mieć jakiś ciekawy pomysł, ale też zwracać uwagę na mnóstwo najróżniejszych aspektów. Jeden z ważniejszych to kolory, o znaczeniu których wielu specjalistów trochę zapomina, albo nie jest do końca świadomych, jak są ważne. A psychologia nie bez podstaw od wielu lat zajmuje się tym zagadnieniem, i dostępnych jest wiele porządnych opracowań prezentujących to, jak barwy wpływają na decyzje zakupowe i postrzeganie marki.

Jak z nich można się dowiedzieć, odpowiednie dobranie barw ma ogromne znaczenie dla tego, czy uda się osiągnąć rynkowy sukces, czy będzie to niemożliwe. Barwy wpływać też mogą na podejmowane przez klientów decyzje, to znaczy albo ich zachęcać do zakupów, albo odwrotnie. Rzecz jasna wpływ na to ma też szereg pozostałych czynników, takich jak sposób wychowania, doświadczenia z przeszłości czy emocje i wspomnienia, ale jednak zdecydowana większość konsumentów funkcjonuje na ogólnie znanych schematach.

Z tego też powodu planując na jakieś działania wiążące się z tworzeniem czy zmianą firmowego wizerunku koniecznie trzeba również w tym uwzględnić dobraną w odpowiedni sposób kolorystykę. Warto chociażby zadbać o to, żeby była ona zbieżna z działalnością, którą się prowadzi, zupełnie innych barw będzie bowiem używał międzynarodowy bank, a innych sklep sprzedający zabawki. W tym pierwszym przypadku wybór może paść na przykład na niebieski, który kojarzy się ze stabilnością, profesjonalizmem i zaufaniem. Czerwień jest bardzo popularna, lecz również nieco ryzykowna, i należy jej używać bardzo rozsądnie.

Podobnie sytuacja wygląda z żółtym i pomarańczowym – kolory te też w niejednym przypadku nie będą pasowały i raczej trzeba je będzie zastąpić jakimiś innymi. Dość ciekawie sytuacja wygląda z czernią, będzie się ona z jednej strony kojarzyła ponuro i smutno, ale z drugiej jest też symbolem elegancji i luksusu. Tak więc warto zastanowić się porządnie, czy oliwkowa barwa na pewno się sprawdzi w tym, co jest planowane, czy jednak nie lepiej będzie wybrać coś innego.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz